niedziela, 15 kwietnia 2012

Neither Either Both - teoria

Either Both Neither
ü Somebody- ktoś
Anybody-ktokolwiek
Nobody-nikt
I like nobody- nikogo nie lubię
I don’t like anybody- nikogo nie lubię
Anybody can do it- każdy może to zrobić
ü Something- coś
Nothing- nic
Anything- cokolwiek
I don’t like anything- nic mi sie nie podoba
I like nothing-nic mi się nie podoba



ü All-wszystkie
None- żaden
dla kilku rzeczy
Any- którybądź
I don’t like any- żaden mi się nie podoba
I like none- żaden mi się nie podoba
ü Both-obydwa
Neither- żaden
dla dwóch rzeczyEither- którybądź
I like both-oba mi się podobają
I like neither- żaden mi się nie podoba
I don’t like either- żaden mi się nie podoba
Żaden samochód:
· Neither car was in good condition
· Neither of the/these/my/Jim’s cars was in good condition
Both Mary and John are my friends
Neither my parents nor Mary likes me
Neither Mary nor my parents like me
I like Jim:
· I like Jim too
· Me too
· So do I
I don’t like Jim:
· Neither do I
· Nor do I
· I don’t like Jim either
NIE może być “TOO” w przeczeniu
Neither of them are good
None of them is good

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz