poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Despite teoria

Pomimo deszczu zdecydowałem się pójść na spacer

a) In spite of the rain I decided to go for a walk

b) Despite the rain I decided to go for a walk

Po DESPITE oraz IN SPITE OF ma być rzeczownik jak się nie da to lub nie chcemy to :
Despite THE FACT THAT it was raining I decided to go for a walk.

Mimo, że byłem zmęczony zdecydowałem się pójść

Despite being tired I decided to go. z be robimy rzeczownik dodajac –ing I mamy “being” czyli “bycie”.



Mimo, że była zmęczona zdecydowałem się pójść

Despite her being tired I decided to go ... pomimo JEJ bycia zmęczonym


Mimo, że byłem tam wiele razy, zdecydowałem się pójść:
Despite having been there many times I decided to go.....-
cofamy being do having been bo wcześniej tam był.

Mimo, że mówiono mi bym nie szedł
Despite being told not to go....-
rzeczownik od to I was told-> being told

Mimo, że mówiono mi wcześniej bym nie szedł
Despite having been told not to go...-
cofamy, bo wcześniej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz